Reklamacija je legitimo pravo naručitelja da zahtjeva od izvoditelja otklanjanje nedostataka u garantnom roku. One mogu biti opravdane ili neopravdane.
Opravdane reklamacije:
mogu se javiti u slučaju da je greškom izvoditelja nekvalitetno izvršena ugradnja, npr. nekvalitetno zavarena izolacija, nekvalitetno pričvršćena izolacija (npr. kad izvoditelj ne prati smjernice proizvođača ili ne ugrađuje propisani vijčani materijal) ili je jednostavno ugrađen nekvalitetan materijal koji se raspao tijekom vremena.
Ovakve reklamacije su iznimno rijetke kod izvoditelja koji imaju vlastiti sustav nadziranja radova i odabira tehnologije kao IZOGEN. U utrci za dobivanjem poslova mnogi izvoditelji eksperimentiraju s neprovjerenim materijalima, štede na količini materijala, brzaju s izvođenjem ili sl. radnjama ugrožavaju vlastite garancije, mnogi čak svjesni da će za par godina morati raditi sanaciju vlastitih radova. Opravdane reklamacije terete izdavatelja garancije. Žalosna je činjenica da pojedini izvoditelji izdaju garancije za radove materijalima čiji proizvođači uopće ne nude garanciju ili je ista višestruko manja negoli garancija koju daje izvođač – tu odgovornost leži i na samim investitorima da procjene što je realno, a što ne realno i dali garancija izvođača ima uporište u garanciji proizvođača.!
Neopravdane reklamacije:
Ovo je najčešći oblik reklamacije, a javlja se uglavnom zbog nepoznavanja uzroka procurenja koje se može pojaviti iznenada ili postepeno.
Vlasnici objekata često bez utvrđivanja uzroka odmah zovu izvoditelja izolacije s pretpostavkom kako je problem u izolaciji. Međutim problem u 99% slučajeva leži u:
začepljena krovna odvodnja koja može prouzročiti povrat vode ili kvar na odvodnji
poroznost (dotrajalost, ispucalost) fasade ili dimnjaka na koje se spaja hidroizolacija
dotrajala stolarija ili limarija na koju se spaja hidroizolacija
mehanička ili kemijska oštećenja na samoj hidroizolaciji (bez obzira na uzrok)
pojava procurenja uslijed pojave kondenzata jer je sanirana samo hidroizolacija dok je namočena toplinska izolacija obično zbog financijskih razloga zadržana (često dolazi do procurenja za vrijeme sunčanih dana)
izvoditelj koji je izvodio prateće radove trebao je izvesti detalj limarije ili zidarski detalj na propisani način, a to nije učinio pa je omogućio prodor vode iza slojeva hidroizolacije
mehanička oštećenja prouzročena višom silom (proglašena je elementarna nepogoda, potres, olujno nevrijeme i sl. višom silom uzrokovana oštećenja)
Neopravdane reklamacije terete naručitelja radova u dijelu troškova dolaska na uviđaj te utrošenom vremenu na utvrđivanju procurenja kao i samog otklanjanja oštećenja.
Brzina odaziva na reklamaciju (bez obzira na vrstu reklamacije) te uspješno rješavanje reklamacije bitan su čimbenik održavanja garancija. Čak i kad je reklamacija neopravdana naši će stručnjaci dati savjet što je potrebno učiniti da se riješi problem, a svaku će reklamaciju obraditi ozbiljno i u najkraćem mogućem roku.